EVLENİLMESİ CÂİZ OLAN KADINLAR
Dünkü yazımızda açıklamaya çalıştığımız sınıfların dışında kalan kadınlarla, hısım olsun veya olmasın, evlenmek câizdir. Nitekim Resûlüllah (s.a.v.) Efendimiz, halasının kızı olan Zeynep (r.anhâ) vâlidemizle evlenmiş, kendi kızı olan Hz. Fâtıma (r.anhâ)'yı da amcasının oğlu olan Hz. Ali (r.a.) ile evlendirmiştir.
Ancak yabancı ile evlenmeyi tavsiye etmekte bir mahzur yoktur. Hatta Şâfiîler'de, yakın akraba ile evlenmek tenzîhen mekruh görülmüştür.
Evlenme mânilerinin sınırları değişiklik arz etse bile, bütün beşerî sistem ve İlâhî nizamlarda bu yasakların dînî, sıhhî, ahlâkî ve ictimâî sebepleri vardır.
Bunlardan yakın akraba arasındaki evliliklerin sıhhî mahzurlara yol açtığı, âilede mevcut irsî rahatsızlıkların güçlenmesine ve gelecek nesillere intikaline sebebiyet verdiği tesbit edilmiştir.
Yukarıda da belirttiğimiz gibi İslâm dini amca kızı, dayı oğlu gibi akrabalarla evlenmeyi yasaklamasa bile, tavsiye de etmemiştir. Aksine hısım olmayanların birbiri ile evlenmeleri telkin ve tavsiye edilmiştir.
Buna göre Müslümanlar, öncelikle akraba olmayan, yahut da çok uzaktan hısım olanlarla evlenme yolunu seçecek; şayet ictimâî bir zarûret varsa, haram sınırına varmamak kaydıyla, hısımlarıyla evlenebilecektir.
Fazilet Takvimi
Ancak yabancı ile evlenmeyi tavsiye etmekte bir mahzur yoktur. Hatta Şâfiîler'de, yakın akraba ile evlenmek tenzîhen mekruh görülmüştür.
Evlenme mânilerinin sınırları değişiklik arz etse bile, bütün beşerî sistem ve İlâhî nizamlarda bu yasakların dînî, sıhhî, ahlâkî ve ictimâî sebepleri vardır.
Bunlardan yakın akraba arasındaki evliliklerin sıhhî mahzurlara yol açtığı, âilede mevcut irsî rahatsızlıkların güçlenmesine ve gelecek nesillere intikaline sebebiyet verdiği tesbit edilmiştir.
Yukarıda da belirttiğimiz gibi İslâm dini amca kızı, dayı oğlu gibi akrabalarla evlenmeyi yasaklamasa bile, tavsiye de etmemiştir. Aksine hısım olmayanların birbiri ile evlenmeleri telkin ve tavsiye edilmiştir.
Buna göre Müslümanlar, öncelikle akraba olmayan, yahut da çok uzaktan hısım olanlarla evlenme yolunu seçecek; şayet ictimâî bir zarûret varsa, haram sınırına varmamak kaydıyla, hısımlarıyla evlenebilecektir.
Fazilet Takvimi
Konular
- İFFET MESELESİNDE KADIN - ERKEK AYIRIMI YOKTUR
- SIR TUTMA
- SEVGİDE VE BUĞZDA ÖLÇÜ
- NAMUSLU KAZANMANIN TEK YOLU
- KOMŞU - KOMŞULUK
- KOCANIN HANIMINA KARŞI VAZİFELERİ VE HAKLARI
- KARI-KOCANIN KARŞILIKLI VAZİFE VE MÜKELLEFİYETLERİ
- HAYÂ VE HAYÂNIN KISIMLARI
- BELÂ VE MUSÎBETLER, DUÂ VE NİYAZLAR...
- EN ÇOK KİMİ SEVERİZ?
- HERKESİ HER ZAMAN ALDATAMAZSINIZ
- TEVBEYİ YARINA BIRAKMAMALIDIR
- HAYA İMANDANDIR
- AİLE MAHREMİYETİNİ MUHAFAZA
- AİLE YUVASINI YIKAN İKİ FAKTÖR
- ALLAH'IN RIZÂSI, ANA-BABANIN RIZÂSINDADIR
- ÂİLEVÎ VAZÎFELERİMİZ
- CENNET KAPILARI KİMLER İÇİN AÇILIR?
- KÂMUS VE NÂMUS
- DÜRÜSTLÜĞÜN MÜKÂFÂTI
- EBRU SANATI
- EVLİLİĞİN SEBEBİ YAHUT ÂİLE HAYATININ EHEMMİYETİ
- GIYBET, EN TEHLİKELİ GÜNAHLARDANDIR!
- GÖZÜ HARAMLARDAN MUHÂFAZA ETMEK
- Namahreme bakış
- Müslüman gibi inanıp hristiyan gibi yaşamak
- Evlilik kültürümüzü kaybetmiş durumdayız
- Çok eşlilik
- Kadının erkek üzerindeki gücü
- Erkeğin muhtaçlığının en aza indirgenmesi